Dag 12 Dry Tortuga Island

16 november 2019 - Islamorada, Florida, Verenigde Staten

Jeetje dit zijn geen tijden voor een vakantie maar afijn, we zijn op. We gaan met de Yankee Freedom op weg naar de dry tortuga island. Helaas is dit echt een mindere dag met regen. Op de boot kregen we een ontbijt. Na tweeënhalf uur kwamen we aan op het island. Hier staat fort Jefferson en is gebouwd in 1847, echter nooit afgemaakt. Hier zitten heel veel krabbebeestjes. We hebben heerlijk ver gesnorkeld en veel vissen gezien die we nog nooit eerder hadden gezien. We hebben wel vissen van één meter gezien en ook een barracuda! Het leuke aan snorkelen is het ontdekken, alleen soms dwaal je dan wel wat ver af, gelukkig kunnen we goed zwemmen, maar de volgende keer gaan we niet zo ver. Het koraal wat we hier hebben gezien is wel echt anders dan in Egypte.

Na de lunch hebben we nog wat gesnorkeld maar op een gegeven moment werd het wel wat kouder voor het gevoel en de stroming was aan de sterke kant. Toen zijn we uit het water gegaan en fijne droge kleren aangedaan. Oh ja, het fort, daar hebben we nog een klein rondje gelopen daarna gingen we al weer terug met de boot. Bij het deck zagen we nog een goliath grouper (Tandbaars) van wel 200 kg.

Op de terugweg hebben we nog gekletst met de mensen. Amerikanen zijn snel in het maken van contact en vragen al snel waar je vandaan komt. Is wel gezellig hoor, alleen soms wil ik gewoon lekker in mijn boek lezen.

Nadat we van de boot waren afgestapt hebben we 2 uur naar Key Largo gereden en onderweg nog gegeten bij Robbie’s. Ik had namelijk nog een appeltje te schillen met een bepaalde pelikaan maar helaas geen vissen en dus geen pelikaan.

Morgen nogmaals snorkelen bij John Pennenkamp!