Dag 11 Key West & Dragqueens

16 november 2019 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Dag 11

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan en hebben we echt heerlijk ontbeten in het hotel. Nadat we de koffers hadden ingeladen (toch wel een beetje een gezeul) zijn we gaan rijden. Op naar Key West. De snelweg bestaat uit 182 km en heeft talloze bruggen. Echt gaaf om over een snelweg te rijden en aan beide kanten oceaan te zien. We hebben een tussenstop gemaakt bij Robbie’s. Hier kan je de tarpins voeren. Je moet alleen niet bang zijn voor pelikanen want die lusten ook wel een visje en pikken ze zo uit je handen. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat deze pelikanen samen werken. Ik had er 1 pal voor mijn neus zitten alleen zag ik niet degene die mij van achteren besloop, als een rat in het val werd ik belaagd door deze op vis beluste pelikanen. De eerste vis hadden ze al buit gemaakt...

Gelukkig was Frank iets stoerder en joeg ze weg. Het was wel echt heel leuk om de vissen te voeren, minus de pelikanen dan.

Na tweeënhalf uur kwamen we aan bij het hotel. Onze kamer was helaas nog niet klaar maar we kregen wel een upgrade 😁. En in het toilet hier hangt er een automaat waar je gratis tampons en/of maandverband kon pakken, handig ! Toen maar snel het busje gepakt en over het bekende ‘Duval street’ gelopen. Hier hangt echt een andere sfeer, eigenaardig maar niet op een slechte manier. Veel kan en mag er hier! We zijn naar het meest zuidelijke puntje gelopen en hebben snel een fotootje genomen. Op Duval street hoorden we veel live music en waren er veel barretjes waar je wat kon drinken. Tevens schijnt er ergens een café te zijn dat de ‘Garden of Eden’ heet waar je na 23:00 geen kleren meer aanhoeft en waar je bodypaint krijgt. Dit hebben we overgeslagen. Op Key West lopen er veel hanen en kippen los rond. De hanen en kippen zijn losgelaten nadat de hanengevechten waren verboden in Amerika. Je hebt op Duval street heel veel winkels waar alles 5$ is, hier hebben we echt prachtige t-shirts gescoord. 🥰

We zijn snel naar ons hotel gegaan en hebben ons gedoucht en omgekleed. Daarna terug naar Duval street waar we bij een Mexicaans tentje hebben gegeten. Hier hebben we een pitcher met Mango Chili cocktail opgedronken. 🍹

Hierna even beslissen wat we gingen doen. Wat er is genoeg leuks te doen hier. De keuze voor mij was al duidelijk, een dragqueen show. Dit heb ik nog nooit gezien en Frank ook niet. Gelukkig hadden ze nog plek bij Aqua, want de dragqueens zij hier erg populair. De dames kunnen geweldig playbacken en uiteraard hebben we ook wat dollars weggegeven. We zijn niet tot het einde gebleven want ons busje vertrok om 23:00 en morgen staat de wekker om 06:15. We dienen om 07:00 bij de boot te zijn voor Dry Tortuga Islands!

1. Wilma:
    17 november 2019