Dag 10 Alligators & Leggings

14 november 2019 - Homestead, Florida, Verenigde Staten

We zijn alweer op de helft van onze reis! Vandaag verlaten we de oostkust en gaan we via de Everglades naar de andere kant van Florida!

Vanochtend hebben we de spullen in geladen en zijn we om 9 uur vertrokken richting onze airboat tour! Bij Wooten’s airboat tours hadden we een boeking gemaakt en we waren mooi op tijd. Gelukkig hadden we een lange broek en jas bij, want op het water was het frisjes!

We begonnen rustig maar na een paar minuten had de kapitein het gas gevonden en vlogen we over het water tussen de mangroven en de wetlands, echt gaaf! Na een paar minuten kwamen we al een aantal alligators tegen, een echt hele grote! Daarna hebben we nog een aantal kilometer gescheurd met de airboat (die bestuurd werd door een echte redneck)

Na de tour hadden we ook nog toegang tot het animal sanctuary, een opvang voor dieren die in gevangenschap hebben geleefd. Er waren tijgers, een leeuw, een poema en HEEL VEEL alligators (25+) en krokodillen. Beetje zielig wel, maar goed, in de natuur kunnen ze niet overleven.

Toen we klaar waren zijn we in de auto gestapt en helemaal naar de andere kant gereden, richting de ingang van de Everglades. Na een uur of 2 kwamen we daar aan en hebben we een aantal leuke trails gelopen. Wat een indrukwekkend groot en bijzonder natuurgebied!

Toen we genoeg gezien hadden, zijn we doorgereden naar ons hotel in Florida City, maar niet voordat we nog even gestopt zijn bij de Starbucks voor een lekker bakje koffie en om onze cheesecake op te eten!

Nadat we hadden ingecheckt zijn we naar Golden Corral geweest. Dit is een all you can eat restaurant waar je kan eten voor 15 dollar oftewel VOOR € 13,50!!!! Het was helemaal fantastisch precies wat ik mezelf ervan had voorgesteld. Voornamelijk gezinnen die komen eten, vrouwen met enig overgewicht in leggings, gillende kinderen, grote vazen met drinken en vooral veel eten.

We zijn ook nog even naar Walmarkt gegaan, deze is namelijk een slordige 24 uur per dag open. Hier hebben we lekker rondgeslenterd en als we al niet genoeg gezien hadden vanavond kwamen we in de volgende verbazing. Er stonden namelijk zo’n 25 karretjes met allemaal etenswaren en spullen bij de customer service. Nadat we hadden nagevraagd bij de caissière bleken dat dus winkelwagentjes te zijn van klanten die hun kar gewoon zomaar hadden achtergelaten. Hoe bizar dat zoveel mensen gewoon hun kar laten staan. Ik ben altijd blij als ik al mijn spullen heb zodat ik kan afrekenen. Dit is niet het enige, veel voedsel van deze karretjes wordt weggegooid omdat het dan te lang buiten de koeling is geweest of de verpakking beschadigd is. 🧐