Dag 2 Reisdag en Kennedy space center

6 november 2019 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Maandagochtend waren we al heel vroeg wakker en zijn we op tijd naar het vliegveld gegaan. Hier heb ik natuurlijk lekker bij de luchtjes gekeken.

De vlucht was zo voorbij lekker filmpjes gekeken en spelletjes gespeeld. Aangekomen gingen we vrij vlotjes door de douane heen, ik kreeg van de ambtenaar maar liefst 2 stempels in mijn paspoort. Hierna zijn we met een soort metro naar de ontvangst hal gegaan en vanuit daaruit naar de verdieping met rental cars. Het verliep allemaal vrij vlotjes en we mochten zelf een auto uit zoeken😁. Daarna met de auto bij het vliegveld was wel even zoeken maar we zijn eruit gekomen en naar onze bnb gereden. We kwamen tegelijk aan met onze gastheer die ons meteen even rond leidde. Hartstikke netjes en als er wat is kunnen we altijd bellen of appen👍🏻.

Uiteraard waren we erg moe, maar het was nog maar 20:30 avonds (voor ons half 3 nachts). We zijn toch maar even naar de walmart gereden die 24/7 open is😯. Tevens zijn we nog door de drive through geweest om geld te pinnen. Hierna was het echt tijd voor bedje want ik kon echt niet meer. Toen Frank nog een sigaretje aan het roken was kregen we nog bezoek van de hond. Daar konden we nog even mee kroelen en toen snel de oogjes toe.

Dinsdag 6 november.

De eerste volle dag Florida is aangebroken. We waren al lekker op tijd wakker en hebben heerlijk buiten kunnen ontbijten. De zon scheen al mooi hoog aan de hemel en de temperatuur liep al hoog op.

Na het ontbijt zijn we op pad gegaan naar het Kennedy Space Center. De bakermat van de ruimtevaart. De rit duurde iets meer dan een uur en verliep soepeltjes. Eenmaal aangekomen eerst maar even een bakje koffie.... van een kleine halve liter...

Na de koffie hebben we een rondje gelopen over het visitor centre, waar er allerlei raketten te zien waren en waar je veel kon leren over de geschiedenis van de ruimtevaart. Erg interessant en heerlijk Amerikaans.

Daarna zijn we met de bustour mee gegaan, een anderhalf uur durende trip over het gehele complex. We kwamen langs verschillende lanceerbasissen, opslag locaties en andere belangrijke gebouwen. Erg indrukwekkend en het terrein is immens groot!

De tour eindigde met een voorstelling over de missie van de Apollo 8, waarna deze ook nog op ware grootte te zien was.

Nadat we weer terug waren bij het visitor centre nog een voorstelling bezocht over de spaceshuttle Atlantis, ook erg mooi, indrukwekkend en heel erg Amerikaans natuurlijk! Ook deze was nog in het echt echt te zien!

Een hele leuke ervaring om mee te maken en erg leuk als eerste dagtrip.

Na het bezoek zijn we nog even langs een shopping mall gereden, om te kijken of Iris nog wat leuks kon scoren. De mall die we hadden uitgezocht was niet de allerbeste. Veel leegstaande shops, maar bij dilliards kon Iris toch nog even lekker rondneuzen.

Voor het avondeten zijn we naar Applebee’s geweest, een typische Amerikaanse keten.

Veel eten voor weinig geld. Iris had lekker ribbetjes en ik een fajita wrap.

We konden het allebei niet op en we hebben een doggy bag mee gekregen.

Morgen dus nog lekker wat ribbetjes eten 😁

Vanavond op tijd naar bed, want morgen gaan we naar Universal Studio’s!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liesbeth Imandt:
    6 november 2019
    Gelukkig een mooie dag geweest, hopelijk volgen er nog veel meer. Lekker ervan genieten en veel plezier.
  2. Ilja en andre:
    7 november 2019
    zijn dat granaatappels?
  3. Iris en Frank:
    9 november 2019
    Dacht dat die roodachtig waren?
  4. Ilja en andre:
    10 november 2019
    geen idee trouwens, ik geef een bek ook maar een douw.