Dag 5 Zeekoeien & Het aanzoek

9 november 2019 - Clearwater, Florida, Verenigde Staten

Goedemorgen !

Gisteren zijn we erg vroeg opgestaan niet dat dat erg is aangezien ik iedere dag al voor 07:00 wakker ben.

Om 6:00 stond de wekker en om 6:45 stonden we klaar om met de zeekoeien te gaan zwemmen. Helaas was het nog niet koud genoeg voor de zeekoeien om landinwaarts te komen maar we zouden er zeker een paar zien. Gelukkig maar, ben niet voor niks zo vroeg opgestaan. We zaten met 3 andere mensen op een bootje. En na 10 min kwamen we al de eerste zeekoeien tegen. Je weet echt niet hoe groot deze beesten zijn totdat je er 1 voor je neus ziet. Ze zijn echt mega! Als je naast ze zwemt en ze veranderen van richting komen ze zo dichtbij, je kan ze zo aanraken. Ze lijken ook niet echt onder de indruk van onze aanwezigheid en gaan gewoon door met hun dagelijkse bezigheid namelijk grazen. Het is wel belangrijk dat je niet teveel bewegingen maakt anders schrik je ze af. Maar dat maakt het wel lastig als ze van richting veranderen en naar je toe komen zwemmen. We kwamen ook nog een moeder tegen met haar kalfje. Deze was nog maar een paar weken oud. ☺️ Het was echt een unieke ervaring, super gaaf.

Hierna hebben we nog een kleine wandeling gemaakt in Chassahowitzka Wildlife Management Area. Ik ben mezelf helemaal te pleuris geschrokken want ik zag een slang bij de bosjes. Hierna mocht Frank voorop lopen. Nadat we wat gegeten hadden zijn we naar Clearwater gereden. We hebben hier een heerlijke airbnb met een bad en een echte keuken!

To be continued...

Toen we aangekomen waren mocht ik mooie kleren aandoen van Frank want hij had een verrassing voor mij. 🥳

We moesten om 16:00 vertrekken wat ik er vroeg vond voor avond eten maar okay. Bij aankomst bleek het een picknick op het strand te zijn waarbij Frank mij ten huwelijk heeft gevraagd. De ring is echt prachtig en de lokatie adembenemend. Frank had ervoor gezorgd dat iemand een picknick had klaar gezet en foto’s maakte van het aanzoek. Helemaal perfect uitgedacht met eten bij de picknick wat ik lekker vond. Ik voelde mezelf enorm vereerd dat hij dit allemaal voor mij had verzorgd 😇.

We hebben nog genoten van elkaar en daarna zijn we nog wat gaan drinken bij en strandtentje. Dit was echt een perfecte dag.

1. Ilja en andre:
    11 november 2019
    van harte gefeliciteerd . zo blij voor jullie.
  2. Wilma:
    13 november 2019